Friday 12 February 2010

Nurun Nabuwuah (pengelaman guru)

Ramai dah blog menceritakan fadhilat Nurun Nabuwuah nie... saya nak cetakan sikit ja...

Saya mengambil Nurun Nabuwuah dari seorang Ustaz (lupa nama nya).. berasal dari Acheh... beliau mengembara ke tempat saya setelah pondok dia musnah terkena musibah Tsunami... Dia bersama seorang anak murid dia dtg berkelana membawa diri...

yang paling hebat ialah anak murid dia yang bersama dia... isteri dan anak murid tersebut telah hilang entah kemana dibawa ombak Tsunami... dah ditakdirkan dia hidup sedangkan sebelum kejadian tersebut..mereka bersama-sama keluar rumah... ketika hendak start motor.. rupanya kunci tertinggal dirumah... lalu murid tersebut masuk balik kerumah...

ketika dia di dalam rumah... ombak datang membawa isteri dan anak dia bersama... murid tersebut terselamat oleh kerna kunci tertinggal di rumah... memang dah takdir Allah.. dia hidup untuk menceritakan betapa ngerinya cubaan tersebut... saya dan kawan pun menitiskan air mata mendengar cerita beliau...

Ustaz ada menceritakan serba sedikit kelebihan Nurun Nabuwuah.. kehebatannya terserlah semasa Tsunami tersebut... mana-mana rumah yang ada ayat Nabuwuah telah terselamat dari dimusnahkan oleh Tsunami... wah! hebat..apalagi... jika pengamal Nabuwuah.. inshallah akan dilindungi selagi belum ajal menjemput...

saya ingat... saya dan kawan bersusah payah mencari guru yang mengamalkan Nabuwuah... setelah mendengar cerita di atas.... mungkin rezeki kami berjumpa ustaz yang saya tersebutat... beliau sendiri menulis ayat tersebut di atas kertas dan mengijazahkan kepada saya... beliau menyarankan mebaca 3, 7 dan 21 kali...

hehe..tapi saya hanya mampu membaca sekali lepas solat...


1 comment:

  1. asalamualaikum..Pglaman guru ko...Bleh tahan gak yer...Ayatul kubra nih...

    ReplyDelete