Wednesday 10 February 2010

Jazam Nurun Nabuwuah

Dah jadi amalan mebaca Nurun Nabuwuah selepas solat Fardhu... sekali sahaja... saya rasa doa NN ini begitu lengkap sekali.. mohon perlindungan.. permintaan dunia.. penolakan yang bathil... penolakan fitnah orang2 kafir...

start hari ini.. saya amalkan 20x setiap lepas solat... mengikut kafiat yang diberikan oleh tok Belagak... berat jua rasanya 20x selepas solat fardhu.. solat yang sukar ialah zhuhur, Asar dan Maghrib... saya paling suka selepas solat Subuh... tenang dan tak mengantuk..

pada hari pertama jazam.. begitu sukar..mungkin inilah cubaan yang harus di jalani... belum biasa mungkin jua... saya boleh menghabiskan 20x NN dalam masa 28 minit ke 35 minit... yang paling sukar ialah Konsentrasi.. hmmm fikiran sering jauh melayang atau tidak pun terlelap...hehe.. ulang lah jawapanya tu

2 comments:

  1. salam...
    dalam satu post anda mengatakan tok belagak darul saka dan ilmunya adalah bathil. tapi anda kelihatan menyetujui juga sesetengah amalan dan kehebatannya...pergi kursus pulak tu.
    hissshhh...pening,pening.

    ReplyDelete
  2. salam saudara Azman..

    haha.. nampaknya saudara kurang faham... atau keliru..saya tak kata tok belagak itu ilmunya bathil.. itu saya ambil dari mail kacip.. dan cuba liat ulasan saya pada 22 May dan 23 May..

    minta maaf diatas keliruan... saya akan tambah atas catatan yang article ini dari mail kacip..bukan tulisan saya..

    ReplyDelete