Wednesday 23 February 2011

Faedah dan Kelebihan Ayat Tujuh


Saya telah lama meminati ayat Tujuh ini...tapi belum ada kekuatan untuk mengamalkannya..kini sudah beberapa hari mula menghafal... beberapa bulan yang lalu sdh mula membaca sehingga lancar..jadi tidak berapa masalah ketika menghafal... mungkin selepas ini semoga Allah menemukan saya orang yang boleh mengijazahkanya.... walaupun sebenarnya saya telah mendapat ijazah dari seseorang dari jarak jauh...

Faedah adalah seperti berikut:

Menurut ulama:
Barangsiapa membaca akan ayat Tujuh tiada kuasa seseorang memberi mudarat dan jikalau tertutup pintu langit dan bumi, lepas ia dgn izin Allah S.W.T

Menurut Saidina Ali r.a
Barangsiapa membaca akan ayat Tujuh pada pagi dan petang maka akan merasa aman sentosa daripada kebinasaan dan terpelihara daripada musuh dan bala dgn izin Allah S.W.T

Menurut Sheikh Muhammad Yakub:
  • Apabila dibaca sekali pada siang dan malam (sesudah solat Maghrib dan Subuh) Insh Allah, Allah akan memudahkan rezekinya, dipanjangkan umurnya, terpelihara dari gangguan jin,syaitan, fitnah dan dikasihi para hamba Allah serta dimudahkan atau dikabulkan segala apa yang dicita-citakannya.
  • Apabila diamalkan 40 hari berturut-turut dan pada tiap-tiap selelasi solat fardhu dibaca tujuh kali nescaya akan memperolehi faedah yang besar.
  • Barangsiapa mewiridkan pada tiap-tiap selelasi solat fardu insha Allah, Allah akan memudahkan baginya sekaratul maut kelak dan memperolehi pahala yang besar.
  • Jikalau dibacakan ayat ini kepada org yang sakit maka akan menenangkan dan sembuh dgn segera dgn izin Allah.
  • Barangsiapa membaca ayat Tujuh selama tujuh hari berturut-turut dng ketentuan tujuh kali ditengah hari dan tujuh kali pada waktu malam, mudah-mudahan Allah melepaskan atau memberikan kemudahan dari kesulitan dan kesusahan.
Sumber dari Buku Amalan Rahsia dan Kehebatan Ayat Al-Quran (Ustaz Hj Mohammad Sahri bin Hj Sulaiman, Brunei Darussalam)

3 comments:

  1. menarik. terima kasih info berguna.
    saya akan amalkan ayat 7 nie.
    mula menghafal :)

    ReplyDelete
  2. Salam dyanina..

    semoga berjaya dan istiqamah..

    ReplyDelete
  3. Salam..Tak perlu ijazah dari sesiapa sbb ianya kalamullah yang disampaikan melalui lisan nabinya Muhammad(SAW)..saat baginda menyampaikannya saat itulah ALLAH telah izinkan hamba2nya yang mahu beriman kepadaNYA menghayati serta mengamalkannya..

    ReplyDelete