Friday 4 March 2011

Rumah peningalan dukun



Saya dijemput kawan untuk meguris rumah di sebuah kampung yang baru diterokai... sebelum menguris...solat berjamaah dan berzikir menjadi agenda utama... ternyata ketika melaungkan zikir Allahu Allahu Haq... ia bagaikan pemutus kebatilah... pengusir segala kejahatan... pembersih jiwa dan hati yang sombong dan bongkak... ia tajam dan bisa bagaikan sembilu... terasa mahluk yang jahat dan sombong terusir dgn hina dina...

Inilah pengalaman pertama saya ikut menguris rumah.... beberapa buah rumah diguris... saya hanya sempat membuat dua buah saja.... menguris rumah pertama tak terasa apa-apa...tetapi ketika menguris rumah kedua... hmm.... seluruh bola roma saya berdiri tegak... namun tak menakutkan saya.... Ayatul Qursi sentiasa hati dan dibibir saya... ayat itu seperti dah serasi dengan saya..inshallah...

al-kisah... seperti yang diceritakan oleh penduduk rumah tersebut... rumah yang kosong sebelah rumah yang kedua saya guris itu bekas peninggalan seorang dukun... mungkin dukun putih atau aliran hitam... sejak dukun itu berpindah maka bermacam-macam gangguan pada jiran-jiran terdekat... semoga selepas ini gangguan itu akan berhenti...amin

No comments:

Post a Comment