Saturday 6 November 2010

Alhamdulillah

Alhamdulillah... saya lulus dalam ujian tasmiq semalam..hehe.. seram sejuk dibuatnya... saya terpaksa berfikir panjang untuk hadiri tasmiq malam nie atau bsok... saya minta pertunjuk... namun hati saya dikuatkan untuk tasmiq mlm nie...

saya pun beratur.. queue di depan Ustaz Zulkifli dari Darusyifa Bangi... saya dan kawan hendak tasmiq dgn ustaz..ambil berkat ahli Quraan... nampak ustaz tu orgnya serius.. tapi bila diteliti orangnya begitu peramah dan sangat baik...ialah wajah dan suara dia seperti garang... takut jua..

gagar...nervous... panic ada sikit lah... tapi syukur.. tasmiq berjalan lancar... adalah salah silapnya.. namun markah saya pada asas satu dan dua.. lebih kurang 80% keatas... senyum lebar saya dibuatnya.. asas kedua begitu mencabar... dsanalah banyak merkah saya kurang.. tapi walau apa pun kesalahan.. teguran.. saya tak hilang focus... dan tak lupa ayat-ayat yang dihafal... mungkin kebaikan saya sudah menjadikan amalan asas 20 ini menjadi wirid selepas solat Subuh...

haha.. mungkin satu perkara saya tak akan lupa malam tu ialah...

`awak orang Jawa kah? tanya ustaz Zulkifli..

`huh!.. inda ustaz..saya orang Brunei..kenapa ustz?...

`awak baca macam orang Jawa...` senyum saja ustz tu..

akhirnya saya mengaku..` ya ustaz..Datok saya sebelah bapa berasal dari Jawa` hehe... jika dulu wajah saya sering dikatakan org indon..sekarang suara saya pulak...

rasa hormat saya kepada ustaz Zulkifli semakin bertambah.. lepas tasmiq dia tanya mengenai saya dan keluarga..wah! ustaz nie begitu peramah dan mesra... dia pun mengucapkan tahniah kepada saya keran lulus,,, saya pun bersalam dan mecium tangan dia tanda hormat dan ambil berkat orang berilmu rendah diri...

No comments:

Post a Comment