Wednesday 17 November 2010

Asma Pemungkas Surah Yassin

Saya memang pengamal ayat Selamun ini..kini baru berjumpa cara amalan... begitu banyak amalan di KWA hanya Asma ini sahaja yang benar-benar menarik perhatian saya untuk mengamalkannya.. mugkin ayat ini dah sebahagian dari diri saya... moga bermanfaat kepada kita semua..amin

Amalan saya membaca ayat 58 ini sebanyak 7 kali dgn tarik nafas... magrib dan subuh... 7 kali sebelum bekerja... baik untuk menghalang penyakit bahaya yang berjangkit... jika jatuh sakit pun tak begitu teruk... inshallah... saya dah coba...

saya hendak mengamalkan cara dibawah..moga semakin mantap lagi..amin...


Banyulumut/Aji S Manungso.. Kampus Wong Alus

Assalamualaikum..wrwbkt. Salam hormat, takzim dan salam komando kwa… bwt ki alus, poro sesepuh dan sedulur KWA, seblumnya kami mohon maaf, kami ingin berbagi sedikit pengetahuan tentang asma pamungkas surah yassin yg selama ini kami amalkan.

Adapun bacaan nya sbb “ SALAMUN QAWLAN MIN ROBIIN ROHIIMIN”
(surah yassin ayat 58),

Laku :
1. Niat dg ikhlas
2. Shalat hajat
Tawasul kepada :
- Nabi Muhammad SAW
- Malaikat 4
- Sahabat nabi 4
- Nabi Khidir as
- Sech muhiddin Abdul qadir aljailani
- Mbah kuwu sangkan/pangeran cakrabuana
- Sech bujug tumpeng
- Kanjeng Sunan gunung jati
- Kanjeng Sunan kalijaga
- Orang tua
- Diri sendiri
- Man ajazani

3. Dawamkan ayat diatas sbnyak 1000 x slama 7/21/41 hari

PERINGATAN :
- Jangan dibaca diatas kendaraan (bs menyebabkan kecelakaan)

Manfaat/kegunaan insya allah seperti ASR-ASR yg sudah ada di kWA. Untuk testimoni dr ayat ini insya allah akan kami babarkan pd kesempatan berikutnya, demikian sedikit pengetahuan yg kami miliki mohon maaf kpd poro dulur smua atas kekurang/ ketidaktahuan kami. matur nuwun…

Salam Rahayu

No comments:

Post a Comment