Sunday 21 November 2010

Ayat Satu

ERTINYA :-
" ALLAH LAH TUHAN KAMI DAN TUHAN KAMU, BAGI KAMI AMAL-AMAL KAMI DAN BAGI KAMU AMAL-AMAL KAMU. TIDAK ADA PERETNGKARAN ANTARA KAMI DAN KAMU. ALLAH MENGHIMPUNKAN ANTARA KITA DAN KEPADANYA LAH KEMBALI KITA " - ( Asy-Ssyuura 15 )

Ayat 15 As Syura atau lebih dikenali dengan ayat Satu dalam ilmu kebatinan...

Manfaat ayat ini diantaranya ialah:

1. Dibaca ayat ini di hadapan orang zalim dengan izin Allah S.W.T musuh tidak akan mampu memudaratkan.

2. Dibaca ayat ini dihadapan binatang buas dengan izin Allah S.W.T tidak aakan mendatangkan mudarat.

3. Mendapat kemenangan perbicaraan di dalam mahkamah.

4. Semasa membaca ayat ini dibayangkan wajah musuh dan makrifatkan Allah sebagai pendinding

Rujukan Amalan Rahsia dan Kehebatan Ayat Al-Quran - ustaz Hj Mohammad Sahri Bin Hj Sulaiman


Tambahan:

Menurut yang diajarkan, ayat ini baik sekali diamalkan sebagai berikut:-

1. Ketika berhadapan dengan musuh atau orang yang dzalim, atau orang-orang yang ditakuti, maupun binatang buas, maka dibaca satu kali insyaAllah lepas dari aniaya dan kejahatan-kejahatannya.

2. Dibaca tiap-tiap lepas solat fardhu yang lima, seraya ma'rifatkan musuh kita itu dan ma'rifatkan Allah sebagai pendinding antara kita dengan musuh kita, yakni kalau kita kebetulan bermusuhan atau dalam sidang pengadilan.

3. Dibacakan setiap hari ini sebagai bekalan perwatakan dalaman kita agar lebih kuat dan disegani oleh orang lain, mohon dipermudahkan akan apa-apa jua urusan kita di dunia ini

4. Ayat ini juga boleh di ma'rifatkan menjadi daya tarikan kepada usaha-usaha perniagaan kita daripada pelanggan. Dengan bekalan titipan ayat ini menjadi santapan batin kita setiap hari, ia akan meresap dan menjadikan kita lebih kuat dan lebih terbuka dalam menghadapi sebarang situasi dengan pegangan kepada kekuasaan Allah sentiasa menjadi pendinding kita antara musuh-musuh kita.


Boleh layari Perubatan Islam


Pegelaman sendiri

Saya amat menyukai ayat ini... setelah beberapa lama diamalkan seperti ada kekuatan ketika membacanya... saya amalkan sekali setiap solat fardhu... saya tak kisah jumlah yang sedikit yang penting istiqamah dan ikhlas dalam pengamalan...

5 comments:

  1. dulu saya pernah mengamalkan ayat satu,,tp bila saya baca selalu macam2 benda yg saya alami,, yg prtama badan saya akan terasa panas,,kedua,,sy prnh lihat diatas bumbung masjid ada cahaya puth sgt cantik ketik hendak solat isyak,,ketiga slps sy ambik kptsan rhenti,,bdan sy demam panas dan ketika sy hndk prg bersolat sbuh,,sy mlihat ada makhluk brwrna ungu kbiru2an diatas bumbung jiran rumah sy ,,boleh ustaz terangkan ap sbnarny yg terjadi??

    ReplyDelete
  2. lg satu bila sy mlihat org sy rasa mcm nk bergaduh,,

    ReplyDelete
  3. Apa encik sudah berguru dengan betul sebelum amalkan? Pengalaman saya beramal tanpa guru, badan terasa panas, selalu meraga sukma sebaik berbaring tanpa niat, dan semasa meraga sukma sy sering diganggu oleh macam2 makhluk yg pelik2, cepat marah, Sampai sy berubat dengan seorang ustaz di mersing.. Ustaz tu ckp ilmu walaupun baik tp tanpa pmbimbing, syaitan akan dtg sebagai guru.maaf kalau sy salah.

    ReplyDelete
  4. As salam d mana sy blh belajar, ada x guru yg d ketahui d kota kinabalu sabah

    ReplyDelete
  5. sy nk belajar. mana nk cari guru nya. klau ada guru yg sudi mgajar sy sudi mbayar. ape2 kol atau wassap sy. 0176734485

    ReplyDelete