Sunday 2 January 2011

Bismillah Tujuh (II)

Ada orang panggil ayat ini Bismillah Enam tapi Saya lebih suka memanggilnya Bismillah Tujuh... Bismillah Hirahman Nirahim itu menjadikan ia 7 Bismillah... Dahulu pernah saya cuba amalkan ayat ini berserta Bismillah Lima... sayangnya kedua-duanya sudah tidak lagi saya amalkan... entah kenapa tiba-tiba Ilham datang... untuk menjadikan kedua-dua ayat ini diamalkan semula...

Bismillah Lima dah saya mulakan amalkan...ayat ini bagaikan isi dan kulit... ia melekat diingatkan walau dah lama tak diamalkan... namun sebaliknya Bismillah Tujuh tidak begitu... ingat-ingat lupa... perlu dilancarkan semula... saya pernah dijazahkan dari 2 org guru akan bismillah 7 ....

Kenapa Bismillah Tujuh?... sewaktu hendak mengamalkan Kaf 40... setelah mendapat ijazah dari seorang senior juga telah memberikan saya amalan Bismillah Lima... walau hati dah tekat untuk megamalkan Kaf 40...tiba-tiba saya diingatkan akan Bismillah Tujuh... jadi saya buat research atau kajian akan kedua-dua ayat ini..

Kaf 40 vs Bismillah Tujuh...

Perbandingan secara ringkas..
1. Bismillah Tujuh mempunyai khasiat yang tidak kalah hebatnya dgn Kaf 40
2. Tak perlu ragu-ragu untuk mengamalkan bismillah 7 ....
3. Kedua-duanya juga dipanggil ayat perang...penawar bisa...santau..santet..

Jadi kesimpulanya hati saya dah bulat dan nekat untuk menjazamkan Bismillah 7 .... 100 kali selama 7 hari...

No comments:

Post a Comment