Thursday 2 June 2011

Jangan terjun!!!


kami baru menerima panggilan kecemasan... ada kerasukan di flat kawasan bandar... dan baru saja naik tinggat empat... kami dikejutkan dengan teriakan ahli keluarga...

Ustaz! ustaz!..lakas... adik saya hendak terjun dari tingkap!!! (saya bukan ustaz)

apalagi saya terus berkejar ke ruang tamu...saya nampak pesakit berjaya membuka tingkap..tetapi sempat dipegang oleh emak dan adik dia... puh!!! nasib baik...

lalu saya membaca Basmallah...dan menepuk kedua bahu dia...lalu rebah... adui!! bukan main beratlah..haha... mungkin 80 kg keatas... nasib baik ada rakan jua menyambut dia..

syukur... kami ditemani oleh seorang perawat yang berpengalaman... adalah juga ilmu diterima dari beliau... tak kendekut ilmu... pesakit pun tak lama sedar semula...

rupanya... dia pernah berubat dgn seorang bomoh kelmarin.... tetapi bomoh itu cabut lari kerna tak berjaya menyedarkan pesakit.. kesian... lalu salah seorang saudara pesakit menelefon kami...

Alhamdulillah...


No comments:

Post a Comment