Friday 17 June 2011

Mail Kacip melebarkan jejahan

hmm... tak sangka-sangka... Mail Kacip berkunjung kedaerah saya diatas jemputan seorang kawan... memang saya sendiri tak menyangka dan menduga... sebuah keluarga menjemput dia untuk merawat ahli keluarga yang sedang sakit...

saya tak mahu menceritakan secara detail akan perjumpaan dgn Mail Kacip... tetapi kedatangannya itu telah memang ditunggu dan amat memeranjatkan semua ahli keluarga... hehe..suspens... terlalu panjang ceritanya namun dipendekan dan disingkatkan...

1. Mail Kacip tak baca apa-apa ketika merawat... Bismillah pun tak kedengaran.. oklah..mungkin dia baca dalam hati seperti perempuan yang datang Haid atau Junub.. no big deal!!

2. Dia suruh kembali semua ubat-ubatan seperti air bertawari dari semua perawat...hmm... any comment?....

dan dia suruh buang semua air-air bertawari seperti air Yassin, Kahfi dan apa jua air ke dalam longkang

3. Dia akan membawa sepotong hadis sebelum bercakap mengenai sedekah kepada beliau...

4. Dia dengan mudah menghina perawat lain walau perawat itu bertaraf Ulama...jeng..jeng!!!!...


Akhirnya... keluarga itu tak jadi berubat dgn beliau... hehe..dia fikir semua orng boleh terpengaruh dgn dia...

so hati-hati.... namun jangan ambil 100% cakap saya ini... mungkin saya salah...

3 comments:

  1. syukur al-hamdulillah keluarga tersebut tidak terpedaya dengan temberang mail kacip ni....dengar2 dia ni pun aktif di sabah jugak...

    ReplyDelete
  2. Salam,hamba ada terlihat gerakan group mail di alam maya, mungkin anak didiknya cuba meluaskan ilmuan mail kacip disebuah forum "cari gold"

    ReplyDelete
  3. aku dah terkena temberang mail kacip ni dia memang tak buat apa2 pun tapi bab duit pandai pulak dia kira.

    ReplyDelete