Wednesday 8 June 2011

Semakin sembuh


Kelmarin saya merawat ibu mertua... saya sangat terkejut melihat perubahan ibu mertua yang sangat ketara... perut busung dia semakin mengepis... dan kedua kaki beliau sudah tidak sekeras kayu dan bengkak lagi...

Alhamdulillah... saya sangat terunja... usaha kami sudah menampakan hasil...saya hampir setiap minggu merawat ibu mertua... beliau tidak mahu perawat yang lain lagi kecuali saya semenjak beberapa bulan yang lalu... dia begitu percayakan saya dan rajin meminum air yang saya beri...

begitulah... apa bila keyakinan telah ada di hati... bertapa keyakinan itu amat penting untuk sembuh.... samalah jua jika beramal... hendak yakin terlebih dahulu sebelum beramal... jika tidak... semuanya hanya sia-sia...

Saya beri sedikit kata-kata untuk menaikan moral ibu mertua...agar sentiasa tabah dan terus tabah... penyakit itu ibaratkan sebuah bukit atau gunung... tak akan rata bukit atau gunung itu dengan sekali cangkul... begitulah penyakit.... tak akan baik terus hanya sekali rawatan... tergantung kepada parahnya penyakit itu...

Isteri pun begitu gembira... tergambar diwajahnya... bertambahlah keyakinannya kepada saya... tidak secara langsung menambah sokongannya kepada saya untuk meneruskan perubatan Islam ini....

1 comment:

  1. Assalamualaikum,

    Saya ingin membuat pertanyaan. Bagaimana ingin mengubati orang yang terkena ilmu sihir / busung??

    ReplyDelete