Sunday 8 May 2011

Bilik Mayat inda dapat diroboh




Setelah solat Isha..kami diarahkan ketempat sebuah bangun bekas bilik mayat lama yang hendak dirobohkan tetapi gagal... jentera tolak dan sebagainya tak bisa merobohkannya... macam-macam terjadi ketika hendak menghampiri apalagi merobohkannya..

lalu kami dipanggil untuk berbuat sesuatu...memang begitu menyeramkan... kami dibahagikan kepada beberapa kumpulan... nasib saya dan rakan saya baik..tak kena di tempat bilik mayat... namun... saya dan rakan2 seramai 4 orang terasa ada sesuatu...serammmmm!!!.... saya terasa ada sesuatu berdiri begitu dekat dgn saya..begitu jua rakan yang lain... tapi Alhamdulillah... dgn izin Allah...kami menyelesaikan kerja dgn baik..terserahlah kpd Allah selebihnya...

3 comments:

  1. salaaaamualaikum tuan, wahhh hebat gak tuan bleh gi masuk bilik mayat .. Fuhh .. Dh mcm tok belagak ye .. X takut ker tuan, ni amalan dan power mesti tinggi punya ... Depa semua x takut kena kacau balik rumah ker tuan .?

    Boleh kongsi apa yg tuan baca kat bilik maayat tu eh (

    ReplyDelete
  2. walaikumusalam..

    hehehe... walaupun tak pernah jumpa tok belagak....namun saya begitu kagum atas keberanianya menyingkap sebahagian alam ghaib..hanya saya tak sampai berguru dgn...Beliau saya jadikan sebagai mentor dan pembakar semangat semasa suatu ketika dulu baru-baru bergiat aktif dalam perubatan...

    saya tak hebat... masih dalam introduction phases dlm perubatan islam... saya tak takut hanya gentar saja..haha...

    keselamat diri, anak dan harta benda adalah keutaman saya ketika beramal... Tok Belagak dalam blognya ada mengajar doa ` Ya Allah..lindungi aku dan ahli keluargaku serta harta benda ku sejauh mata memandang` doa ini saya amalkan selepas solat dan sebelum memulakan zikir...doa ini bagaikan kekuatan saya dan sebagai usaha saya sebelum bertawakal...

    dalam menguris saya tak putus-putus membaca ayatul Kursi..

    ReplyDelete
  3. Salam, pada pandangan saya Tok Belagak menyembunyikan watak dirinya yang diasuh dengan ilmu kesufian. Penulisannya santai,bersahaja dan lawak. Saya gembira dengan cara Tok Belagak. Masalahnya pula elemen2 humor telah disalhgunakan oleh mereka yang dengki dan irihati dengan Tok Belagak.

    ReplyDelete