Tuesday 3 May 2011

Keturunan Pendekar


Kul 8 malam kami bertolak kesebuah kampung berhampiran... seluruh kampung telah terputus bekalan elektrik... kesian...harapkan cahaya lilin dan tiupan angin... namun kami teruskan jua acara kami...

Ketika membaca Yassin... kami dikejutkan dengan salah seorang wanita (penghuni rumah itu) yang tiba-tiba bersilat... nasib baik disebelahnya rakan saya iaitu ketua kumpulan saya dapat menangani dgn baik... dikunci agar tak dapat berdiri... tak lama kemudian bekalan elektrik bersambung semula..lega rasanya...

Penghujung zikir... kami dikejutkan lagi dgn teriakan wanita itu..hehe... sehingga saya terkejut dan tidak senghaja tangan saya seperti menepis sesuatu... hmmm.... tak pernah terjadi begini...

Mengikut cerita...nenek atau datuk mereka adalah keturunan pendekar... mungkin ada saka... 2 wanita telah dirasuk..seorang bersilat dan seorang lagi seperti seekor harimau..mengigit dan mencakar-cakar... ketua kami telah terkena cakaran...

saya tak ikut campur merukyah mereka... hanya menguris sahaja... dalam dan luar rumah...




2 comments:

  1. salaaaaamualaikum tuan, mohon di beri penjelasan terhadap bab saka ni, apa yg tuan baca ketika bertempur dengan saka keturunan pendekar ni tuan ?

    Adakah surah yassin memadai untuk merawat pesakit?

    Adakah tuan menggunakan ayat manzil atau ayat ayat suci yg lain ?

    Mohon di beri penjelasan agar hamba dpt belajar dari tuan dan mohon tuan mengijazahkan apa yg patut kepada hamba ini .. Dengan izin allah ...

    ReplyDelete
  2. walaikumusalam..

    saya dari perguruan Darusyifa di Brunei...

    surah Yassin selalu kami gunakan pada saat-saat genting sahaja...selalunya kami memakai ayas 20

    ReplyDelete